Traject
In een strategische sessie met het team van UVNL hebben wij inzicht gekregen in wat zij allemaal doen om hun missie uit te dragen.
We hebben doorgevraagd totdat we precies wisten wat de doelstellingen waren vanuit de verschillende teamleden en hebben onderzoek gedaan naar de huidige status van het merk.
Met deze input hebben we uiteindelijk een merkdocument en nieuwe merkstrategie op kunnen stellen. Dit is de basis geweest voor alle daaropvolgende stappen die we met hun gezet hebben.
Vanuit het merkdocument is er een content- en marketingstrategie opgezet, met verschillende specifieke doelgroepen en een planning. Tijdens de eerste fase van de nieuwe strategie is ervoor gekozen om te focussen op een moeilijk bereikbare groep wat betreft wetenschap: mbo-jongeren.
Met dit plan en de eerste resultaten hebben we samen met de Universiteit een subsidie binnen gehaald vanuit de overheid om ervoor te zorgen dat wetenschappelijke kennis ook écht voor iedereen toegankelijk wordt.
De resultaten van deze nieuwe strategie liegen er niet om. In enkele maanden hebben we een stijging van 11% in volgers die tot deze doelgroep behoren. Hiernaast zijn het totale aantal volgers verdubbeld.
We verzorgen naast de strategie nog steeds op maandelijkse basis de content en het community management.
www.universiteitvannederland.nl
Merkdocument
Contentstrategie
Content planning
Content creatie
Community management