Case: Fairytabs 

Lanceerstrategie

Een revolutionaire nieuwe manier van tandenpoetsen... hoe breng je dat aan de man, eh, aan het kind?


 

Traject

Tandenpoetsen. De nachtmerrie van (bijna) ieder kind én iedere ouder. Om nog maar te zwijgen over de schadelijke stoffen en vele lege (non recyclable!) plastic tandpastatubes.


Dat kan en moet anders, vond Peter Radix van Fairytabs. Hij ontwikkelde het eerste tandpastatabletten merk voor kinderen. Gezond, vegan en volledig duurzaam geproduceerd. Maar hoe breng je zo’n nieuw en onbekend product aan de man?


Tijdens een uitgebreide strategische sessie hebben we Peter en zijn team flink aan de tand gevoeld. De main focus tijdens deze meeting: de ‘waarom’ van Fairytabs. Vervolgens hebben we onze tanden in een grootschalige lanceer- en influencer campagne gezet, gebaseerd op de verzamelde input. Fairytabs lanceerde 1 februari 2021 met een BIG BANG!

Resultaten

De resultaten lieten ons met een mond vol tanden staan. 

Slechts 2 maanden na de lancering telt het Fairytabs Instagram kanaal ruim 2900 volgers, zijn er een heleboel startersets verkocht en verovert Fairytabs steeds meer (kinder)harten!

En dat niet alleen… Op veler verzoek heeft Fairytabs een tandje bij gezet en wordt de mama en papa versie binnenkort gelanceerd, zodat tandenpoetsen écht een feestje voor het hele gezin wordt.

 



Ik heb met Mister Magpie gewerkt aan de lancering van mijn bedrijf Fairytabs. Magpie is zo nauw betrokken dat ik soms het idee had dat het hun merk, bedrijf en lancering was ;-). We hebben samen een strategie gemaakt, die we de "Big Bang" hadden genoemd. En een Big Bang is het geworden. Tot zover zijn wij tevreden met het resultaat die de campagne heeft opgeleverd.


Leontine is een out of the box denker die net iets verder denkt, denkt vaak in onmogelijkheden, die dan toch mogelijk worden, wat mij heel erg trigger om net dat stapje extra te doen om dingen toch voor elkaar te krijgen. Ze vormt samen met Femke een ijzersterk duo die echt mij meegeholpen hebben om een goede strategie, tone of voice voor mijn merk neer te zetten. Ik kijk uit naar een langdurige samenwerking.
Peter Radix over de samenwerking

Deliverables Fairytabs 

Lanceerstrategie

Merkdocument

Contentstrategie

Presskit

Mogen we jou ook helpen je dromen te verwezenlijken?

Plan dan een gratis kennismakingscall in of mail ons.​​​​
arrow_drop_up arrow_drop_down