Traject
Niet één, maar twee boeken krijg je bij aankoop van DIY Goeroe. Één om te houden, één om weg te geven. Schrijver Raymond de Looze klopte bij ons aan om het boek op de juiste manier in de markt te zetten.
Om er écht iets speciaals van te maken, zijn we daarom eerst de diepte ingegaan tijdens een strategische sessie. Voor wie is het boek? En wat is er nog meer uniek aan? Hoe kunnen we dat vertalen in een passende branding? Hoe kan Raymond zijn personal brand bijdragen aan het succes van het boek?
Na deze sessie hebben we zijn doelgroepen bepaald en een plan-de-campagne rondom de lancering opgesteld. Hierin zijn onder andere een content- en PR strategie opgenomen.
Naast de lanceringsstrategie, hebben we een bijpassende visuele stijl gemaakt voor het boek, bestaande uit een logo, kleurenpalet en bijpassende illustraties. Ray zijn wensen: het moet opvallen, tussen alle andere boeken op de display én visueel een geheel zijn.
Of dat is gelukt? Binnen 2 weken na publicatie veroverde DIY Goeroe al een plekje in de top 10 van meest verkochte boeken op managementboek.nl. De positieve reviews stromen binnen én Raymond en het boek zijn al door verschillende media benaderd.
Merkstrategie
Lanceerstrategie
Logo en visuele stijl
Website
Social ad campagne