arrow_drop_up arrow_drop_down
DIY Goeroe vind je bij de stapel zelfhulpboeken, maar dan anders. Met verrassende eenvoud, Hollandse nuchterheid en humor word je uitgedaagd om te kijken naar jezelf, naar je interacties met anderen en naar je team.


Case: DIY Goeroe

Merkstrategie, Branding, Marketing

Opvallen in een wereld vol zelfhulpboeken en lifecoaches. Hoe doe je dat?!

DIY Goeroe vind je bij de stapel  zelfhulpboeken, maar dan anders. Met verrassende eenvoud, Hollandse nuchterheid en humor word je uitgedaagd om te kijken naar jezelf, naar je interacties met anderen en naar je team.

Traject

Niet één, maar twee boeken krijg je bij aankoop van DIY Goeroe. Één om te houden, één om weg te geven. Schrijver Raymond de Looze klopte bij ons aan om het boek op de juiste manier in de markt te zetten.

Om er écht iets speciaals van te maken, zijn we daarom eerst de diepte ingegaan tijdens een strategische sessie. Voor wie is het boek? En wat is er nog meer uniek aan? Hoe kunnen we dat vertalen in een passende branding? Hoe kan Raymond zijn personal brand bijdragen aan het succes van het boek?

Na deze sessie hebben we zijn doelgroepen bepaald en een plan-de-campagne rondom de lancering opgesteld. Hierin zijn onder andere een content- en PR strategie opgenomen.

Naast de lanceringsstrategie, hebben we een bijpassende visuele stijl gemaakt voor het boek, bestaande uit een logo, kleurenpalet en bijpassende illustraties. Ray zijn wensen: het moet opvallen, tussen alle andere boeken op de display én visueel een geheel zijn.

DIY Goeroe - een boek over persoonlijke ontwikkeling, maar dan net even anders

Resultaten

Of dat is gelukt? Binnen 2 weken na publicatie veroverde DIY Goeroe al een plekje in de top 10 van meest verkochte boeken op managementboek.nl. De positieve reviews stromen binnen én Raymond en het boek zijn al door verschillende media benaderd.

www.diygoeroe.nl

Raymond de Looze (1976) is bedrijfskundige en jurist, die na een internationale projecten carrière aan de slag ging met zijn ware passie: de ontwikkeling van mensen.
Leontine heft een groot 'creative brain'. Ik heb met Mister Magpie gewerkt voor de art directie van mijn boek DIY Goeroe, de website voor het boek en de support van de promotie daar omheen. Mister magpie is een millennial marketing / creative kantoor uit Eindhoven. Drie vrouwen van rond de 30. Redelijk jong kantoor, wel echt goed en ambitieus. En gericht op ondernemers die betekenis willen hebben. Dat spreekt me aan. Mijn afweging was dat ik in plaats van met mensen van mijn leeftijd praten over millennials, ik beter met millennials kon praten over millennials. Ik kijk daar met een erg goed gevoel op terug. De kick-off was een ‘strategische blauwdruk’ over wie ik ben, mijn doelgroepen, brand style, socials, kanalen, etc. Met een stukje (guided) voorbereiding van mezelf daarbij. Met een concreet advies. Ik vond dat erg waardevol. Leontine is erg sterk in het vertalen van mijn abstracte ideeën en wensen naar concrete creatieve concepten. Daarbij vindt ze een goede balans tussen de creatieve en zakelijke kant. Daarbij weet ze ook te vertragen en versnellen waar dat zinvol is. Bovendien erg professioneel en prettig in de communicatie en samenwerking. Ik kan Leontine van harte aanbevelen.
Raymond de Looze over de samenwerking

Deliverables DIY Goeroe

Merkstrategie

Lanceerstrategie

Logo en visuele stijl

Website

Social ad campagne

DIY Goeroe - een boek over persoonlijke ontwikkeling, maar dan net even anders

Samenwerken?

Wat leuk! Laten we vrijblijvend Zoomen of stuur ons 'n mailtje.
Cookies